‘Geopolitiek in context’ will no longer be updated

Message to my readers

Widownia wraz z kurtyną namalowaną przez Henryka Siemiradzkiego, April 20, 2018. Machine translation from Polish: The auditorium with a curtain painted by Henryk Siemiradzki,
April 20, 2018. Photo: Bartosz Cygan (Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0).

*****

‘Any man can make mistakes, but only an idiot persists in his error’ (Marcus Tullius Cicero).

As explained in my article ‘Opinion makers: stubborn or unsteady? Time to say goodbye.’ of April 18, I have put an end to my second career as an independent geopolitical analyst. With the great essay ‘The situation in the world, and a look into the future‘ of April 22 by guest author Antwerp University professor Tom Sauer, the ‘icing on my geopolitical cake’, I close the reporting on my website. The curtain for ‘Geopolitiek in context’ falls.

This of course also applies to the republication of the three-times-weekly episodes of Peter Lavelle’s geopolitical discussion programme CrossTalk on the Russian television network RT. Readers who, like me, do not have access to RT due to censorship, can now look up the episodes themselves on Rumble.

With many of the articles on ‘Geopolitiek in context’ still having topical value, I will not take the website down, just like its predecessor, ‘Geopolitiek in perspectief‘. Both websites continue life as archives.

Readers can continue to follow me at @PaulLookman on Twitter/X, where I will remain active.

I thank my readers for their interest in my pieces, and trust that they will be able to satisfy their hunger for alternative geopolitical news, analysis and opinion elsewhere, too.

*****

‘Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling’ (Marcus Tullius Cicero).

Zoals u uit mijn artikel ‘Opiniemakers: hardleers of wankelmoedig? Tijd voor afscheid.’ van 18 april hebt kunnen opmaken, heb ik een punt gezet achter mijn tweede carrière als onafhankelijk geopolitiek analist. Met het schitterende essay ‘De toestand in de wereld, en een blik in de toekomst’ van 22 april van gastauteur UAntwerpen professor Tom Sauer, de ‘kers op mijn geopolitieke taart’, sluit ik de berichtgeving op mijn website. Het doek valt voor ‘Geopolitiek in context’.

Dat geldt vanzelfsprekend ook voor de herpublicatie van de drie maal per week verschijnende afleveringen van het geopolitieke discussieprogramma CrossTalk van Peter Lavelle op het Russische televisienetwerk RT. Lezers die net als ik wegens de censuur geen toegang hebben tot RT, kunnen voortaan de afleveringen zelf opzoeken op Rumble.

Nu veel van de artikelen op ‘Geopolitiek in context’ nog actualiteitswaarde hebben, haal ik de website, net als zijn voorganger, ‘Geopolitiek in perspectief’, niet uit de lucht. Beide websites gaan verder door het leven als archief.

Lezers die mij volgen op @PaulLookman op Twitter/X kunnen dat blijven doen. Ik zal daar nog regelmatig tweets plaatsen.

Ik dank mijn lezers voor hun interesse in mijn stukken, en vertrouw erop dat zij ook elders hun honger naar alternatief geopolitiek nieuws, analyse en opinie zullen kunnen stillen.

*****

Auteur: Paul Lookman

Details are available on page ‘Geopolitiek in context - mission and credentials’.

4 gedachten over “‘Geopolitiek in context’ will no longer be updated”

  1. Beste Paul,

    Met enige vertraging – het zijn zeer drukke tijden voor ons redactieteam – lees ik je afscheidsrede op het website ‘Geopolitiek in context’.

    Over de voorbije tien jaar, van 2 juli 2012 tot 22 april 2022, heb je bij ons 180 blogs geplaatst, waarvan een aantal ook op de nieuwslijn zijn verschenen. Dat komt neer gemiddeld 18 per jaar of 3 per 2 maanden. Daarmee was je jarenlang een van onze meest actieve bloggers.

    Enkele uitschieters waren: 

    – met 16.599 views: Israël ontmaskerd: 7 leugens om het bloedbad te rechtvaardigen

    – met 16.630 views: Waarom Europa zich uit de NAVO moet terugtrekken

    – met 11.225 views: Het is officieel: de VS is partij in de oorlog in Oekraïne

    Je hebt ook jarenlang je eigen blog Geopolitiek bijgehouden, niet evident om dat zolang te blijven doen. Ook daarvoor onze respectvolle erkenning.

    Graag drukken we onze waardering uit voor je jarenlange inzet en voor je bijdragen. Je blijft altijd welkom bij onze community van bloggers. 

    Met vriendelijke groeten

    Lode

    namens het volledige redactieteam

    Je vindt de blogs van Paul op dewereldmorgen hier:

    https://www.dewereldmorgen.be/schrijver/paul-lookman/

    Like

  2. Beste Paul,

    Hoewel ik weinig verstand heb van geopolitiek heb ik toch steeds genoten van uw artikels.

    Ze waren altijd duidelijk, verhelderend en heel goed onderbouwd.

    Ik dank u dan ook voor de berichten die telkens verder gingen dan de mainstreamnonsens die in het medialandschap de toon aangeven en door de goegemeente als zoete koek worden geslikt.

    Met de meest vriendelijke groeten,

    Walther Bormans

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag